واردات دستگاه پرس خرما صنعتی

دستگاه پرس خرما صنعتی یکی از دستگاه های آماده سازی و بسته بندی است. این دستگاه معمولاً برای بسته بندی خرماهای کبکاب و شاهانی کاربرد دارد. دستگاه پرس خرمای صنعتی به صورت مکانیکی طراحی میشود.

جنس آن معمولاً از ورق های استیل و گالوانیزه است که البته با توجه به کاربرد آن جنس آن می تواند متفاوت باشد. اما بدانید که ساخت این دستگاه به راحتی و با کم ترین هزینه امکان پذیر است و حتی واردات آن به کشورهای دیگر امکان پذیر است.

مشخصات دستگاه پرس خرما صنعتی

مشخصات دستگاه پرس خرما صنعتی

دستگاه پرس خرما معمولا برای پرس کردن خرماهای شاهانی و کبکاب در وزن ۱ تا ۳ کیلوگرم استفاده می شود به گونه ای که در ابتدا خرما از درخت خرما تهیه می‌شود و در داخل کارخانه قرار می‌گیرد. در این مرحله معمولاً خرما ها را با این دستگاه پرس خرما پرس می‌کنند و در داخل کارتون های مورد نظر قرار می دهند.

مزایای استفاده از دستگاه پرس برای بسته بندی خرما به شرح زیر است:

  • انجام راحتتر مرحله فشرده سازی خرما
  • دارای قابلیت تعویض قالب ها
  • زیبایی و بازارپسندی بسته بندی
  • بسته بندی کاملاً بهداشتی
  • امکان کنترل درصد پرس

به همین دلیل این دستگاه‌ها در کارخانه‌های تولید خرما یکی از اصلی ترین دستگاه های موجود می باشد. اما توجه داشته باشید که در این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها حتما باید فضای مناسب برای قرار دادن این دستگاه وجود داشته باشد همچنین سردخانه مناسب برای قرار دادن خرما و تهویه داشته باشد.

امروزه این دستگاه پرس خرما داخل ایران ساخته می‌شود، چون واردات آن چندان برای تولید کنندگان خرما مناسب نیست، زیرا قیمت این دستگاه ها افزایش پیدا می‌کند و شامل هزینه‌های سنگین می‌شود و اگر این دستگاه ها در داخل کشور دچار مشکل شود تعمیر کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل امروزه مهندسان ایرانی توانسته اند این دستگاه کاربردی را در داخل کشور تولید کنند.

نحوه کارکرد دستگاه پرس خرما

نحوه کارکرد یک نمونه از دستگاه های پرس خرما در این لینک نمایش داده شده است. این دستگاه برای بسته بندی خشتی خرماهای شاهانی، کبکاب، پیارم و سایر کاربرد دارد.

همانطور که در فیلم مشاهده کردید این نوع دستگاه دارای قالب های از جنس PVC هست و بصورت پنوماتیک کار می کند. بعد از این دستگاه، میز سلفون و اتو نیز قرار می گیرد تا خرمای حاصل در بسته بندی بهداشتی مشابه تصویر زیر، جهت صادرات آماده شود.

عرضه دستگاه پرس خرما صنعتی

خرمای پرس شده

نمایندگی های مختلف در سرتاسر کشور وجود دارند که دستگاه پرس خرما را از دیگر کشورها به ایران وارد می‌کنند این نمایندگی‌ها به عرضه دستگاه خرما مشغول هستند آن ها در تلاشند تا بتوانند دستگاه ها را به صورت مستقیم از نمایندگی ها و به صورت عمده خریداری کنند تا قیمت آن کاهش پیدا می‌کند اما اگر خرید شما غیر مستقیم و با واسطه باشد قیمت دستگاه ها افزایش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که قیمت دستگاه به نوع دستگاه انتخابی شما و همچنین جنس قطعات آن بستگی دارد و در حالت کلی جنس این دستگاه‌ها معمولاً استیل و یا گالوانیزه می باشد.

جالب است بدانید که این دستگاه ها معمولاً دارای گارانتی می باشند به این صورت که اگر دچار مشکل شوند شما می توانید آنها را تعویض و یا تعمیر کنید البته تمام این ها بستگی به برند تولید این دستگاه دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما