دستگاه پرس خرما در کارتن + فیلم کارکرد

دستگاه پرس خرما در کارتن یکی از دستگاه های مناسب برای بسته بندی خرما در منزل و کارگاه های کوچک است. این روش بسته بندی برای خرماهای شیره دار شاهانی و کبکاب به کار می رود. کارکرد دستگاه پرس به دو صورت پنوماتیک و اتوماتیک است که در ادامه با تفاوت آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات صنعتی خرما

بسته بندی مواد غذایی مستلزم وجود خط تولید و دستگاه های مکانیزه و بروز است تا بتوان محصول را به صورت بهداشتی و مشتری پسند به بازار ارائه داد. ماشین آلات صنعتی مربوط به بسته بندی خرما از تنوع زیادی برخوردار بوده و با توجه به نوع خرما و بسته بندی موردنیاز و با در نظر گرفتن ظرفیت تولید روزانه، طراحی و ساخته می شوند.

برخی از ماشین آلات مورد نیاز در خط تولید خرما به شرح زیر است:

  1. دستگاه سورت و آشغالگیر خرما
  2. دستگاه شستشو و خشک کن خرما
  3. دستگاه گردگیر و روغن زن خرما
  4. نوار سورت یا بازبینی
  5. دستگاه توزین
  6. دستگاه بسته بندی خرما پرس شده
  7. دستگاه بسته بندی اتومات
  8. دستگاه شیرینگ پک

هر یک از این ماشین آلات، در راه اندازی یک خط کامل تولید و بسته بندی خرما، حکم یک عضو مهم را دارند. برای مثال اگر شما بخواهید خرمای کبکاب را برای عرضه در بازار، بسته بندی کنید؛ می بایست محصول برداشت شده از باغ را به دستگاه سورتینگ و آشغالگیر انتقال دهید تا نخاله و ضایعات آن را جدا کند.

در ادامه برای تمیز شدن پوست خرما از گرد و غبار موجود، یک دستگاه شستشو و خشک کن نیاز دارید که معمولا با توجه به فضای کارگاهی و میزان رطوبت گیری، طول تونل خشک کن متغیر است. بعد از این مرحله چنانچه قصد بسته بندی معمولی خرمای کبکاب را دارید، می توانید از دستگاه های تزریق شیره، توزین اتومات و یا وکیوم استفاده کنید.

پرس خرما

اما چنانچه بخواهید خرما بصورت فشرده در کارتن بسته بندی شود، به یک دستگاه پرس خرما نیاز دارید. در قدیم برای فشرده کردن خرما در کارتن یا از نیروی دست استفاده میشد یا با استفاده از یک قالب سنگین خرما را پرس می کردند که به دلیل بهداشتی نبودن و عدم صرفه اقتصادی، کاربرد آن کمرنگ تر شده است. در ادامه به روش بسته بندی خرما پرسی بیشتر می پردازیم.

مشخصات دستگاه پرس خرما در کارتن

همانطور که اشاره شد از دستگاه پرس برای بسته بندی خرماهای شاهانی، کبکاب، خاصویی، شهابی و استعمران استفاده می شود. این دستگاه به دو صورت یک جک و دو جک در نوع پنوماتیک ساخته می شود که با توجه به ظرفیت تولید مورد نیاز می توان از آنها استفاده کرد. فیلم عملکرد دستگاه پرس خرما اتوماتیک را از اینجا مشاهده نمایید.

مراحل بسته بندی خرما پرس شده به این صورت است: خرمای تمیز و شسته شده توزین شده و در کارتن های مخصوص ریخته می شود، سپس توسط دستگاه تزریق شیره، به مقدار معین شیره خرما روی محصول تزریق می شود. در ادامه به صورت اتوماتیک هر کارتن زیر قالب پرس دستگاه قرار گرفته و خرمای درون آن فشرده می شود.

همچنین برای کارگاه های صنعتی از دستگاه پرس اتوماتیک استفاده می شود که به دو صورت پرس در کارتن و پرس قالبی طراحی می شوند. پرس قالبی و دستگاه سلفون کش معمولا برای بسته بندی های صادراتی کاربرد دارند. در فیلم فوق، شما نحوه کارایی یک دستگاه پرس کارتن خرما را مشاهده می کنید که دارای مشخصات زیر است:

  • دستگاه پرس اتوماتیک تمام استیل
  • جنس قالب ها : PVC فشرده با ضخامت 10 میل
  • جنس شاسی : پروفیل استیل 304 صنایع غذایی
  • ابعاد قالب : کارتن 1.5 کیلویی
  • کارکرد : اتوماتیک
  • دارای ضمانت و خدمات پس از فروش
  • دارای سیستم تزریق شیره

ساخت دستگاه پرس اتوماتیک خرما در بوشهر

در منطقه خرماخیز بوشهر از دیرباز پرس خرما دستی و یا با استفاده از پمپ باد و بصورت پنوماتیک بود. این دو روش شاید برای بسته بندی خرما خانگی و در ظرفیت های پایین جوابگو باشد، اما در کارگاه های بزرگ و برای بسته بندی روزانه بالای 5 تن خرما کارایی کمتری دارد.

از این رو دستگاه های پرس اتوماتیک و با قابلیت انجام مراحل پرس و بسته بندی خرما بدون دخالت دست، طراحی و ساخته شدند. مزیت وجود کارگاه ساخت در بوشهر، نزدیک بودن به کشاورزان است تا برای خرید دستگاه پرس و برخورداری از خدمات پس از فروش آن، راحت باشند. چنانچه شما هم نیاز به یکی از این دستگاه های پرس خرما دارید، کافیست با مجموعه ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب دستگاه مناسب، بصورت آنلاین نیز درخواست خود را ثبت نمایید.

قیمت دستگاه پرس و بسته بندی خرما

دستگاه پرس خرما

برآورد هزینه های ساخت یک دستگاه با در نظر گرفتن موارد بسیاری، انجام می شود. جنس قطعات و نوع کارکرد آن اهمیت بسیاری در قیمت تمام شده دارند. برای مثال یک دستگاه پرس یک جک با کارکرد پنوماتیک، قیمت ارزانتری نسبت به انواع اتوماتیک و دارای قالب PVC را دارد.

ما در این مجموعه، با توجه به نیاز کشاورزان و تولیدی های خرما توانسته ایم انواع دستگاه پرس خرما در کارتن با کارکردهای متفاوت و قیمت مناسب را عرضه کنیم. کارشناسان فروش ما با توجه به بودجه اولیه و نوع مشاغل شما، دستگاه مناسب را به مشتریان پیشنهاد داده و در تمامی مراحل طراحی، ساخت، ارسال و نصب آن، شما در جریان جزییات قرار می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما