معرفی دستگاه میکسر خرما و خمیرزن

دستگاه میکسر خرما یکی از ماشین آلات خط تولید خمیر خرما به شمار میرود. قیمت انواع دستگاه های فرآوری خرما از جمله خمیرزن، با توجه ظرفیت تولیدی و جنس قطعات تعیین میگردد.

«توجه داشته باشید که ماشین الات مرتبط با فرآوری خرما در این مجموعه تولید نمیگردد. صرفا جهت آشنایی در سایت به معرفی آنها پرداخته ایم.»

دستگاه خمیرکن خرما

خمیرزن خرما

خرما از جمله محصولات کشاورزی پرمصرف و مفید است که این ویژگی را دارد که می توان از آن فرآورده های بسیاری را تولید کرد. برای مثال خمیر خرما، شیره خرما، چیپس خرما، شکلات خرما و حبه قند خرمایی از جمله محصولات پرطرفدار و خوش طعم هستند که می توان آنها را در سطح وسیع و بصورت مکانیزه تولید نمود.

تولید سنتی این فراورده های از دیرباز در مناطق خرماخیز کشور با روش های خانگی مرسوم بوده است. اما با توجه به پیشرفت بازار خرما و صادرات این محصولات به کشورهای دیگر، تولید پاستوریزه و بهداشتی فراورده های خرمایی اهمیت ویژه ای یافت.
دستگاه خمیرزن خرما یکی از دستگاه های  پرکاربرد در خط تولید خمیر و ترافل های خرمایی است. در واقع از این دستگاه می توان برای مخلوط کردن گوشت و پوست خرما بصورت میکس شده، استفاده کرد.

موارد استفاده خمیر خرما

از خمیر خرما برای تولید بسیاری از فرآورده های خرمایی و شیرینی های خانگی استفاده می شود، از جمله:

  • ترافل خرمایی
  • شکلات خرما مغزدار
  • حلوا خرمایی
  • خرما حبه ای
  • کلوچه های خرمایی
  • نان خرما
  • شیرینی های محلی

چسبندگی خمیر خرما با توجه به نوع خرمای استفاده شده برای تولید ان متفاوت است و درصد بریکس متفاوتی را خواهد داشت. معمولا از خرماهای شاهانی، کبکاب، شهابی و مضافتی برای تولید خمیر استفاده می شود.

کارکرد دستگاه میکسر خرما

همانور که اشاره شد پس از هسته گیری خرما، برای تولید محصولات خرمایی، نیازمند خمیر کردن خرما خواهید بود. دستگاه میکسر خرما قادر است پوست و گوشت خرما را بصورت کامل با یکدیگر مخلوط کند. از این دستگاه در خط تولید خمیر و حلوای خرما نیز استفاده می شود. این دستگاه بصورت اتومات و نیمه اتومات قابلیت طراحی و ساخت را دارد و کارکرد آن متناسب با نیاز مشتری و ظرفیت تولید در نظر گرفته می شود.

چنانچه قصد خرید و آشنایی بیشتر با این ماشین الات را دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره، پیشنهاد قیمت دستگاه مورد نیاز برای شما ارسال شود.

آشنایی با ماشین آلات خط خمیر خرما

همانطور که اشاره شد اگر خط تولید خمیر خرما بصورت کاملا مکانیزه و پاستوریزه باشد، شامل دستگاه های زیر است:

  • تونل پخت خرما
  • دیگ بخار
  • پیش گرم
  • هسته گیر خرما
  • مخزن دریافت و میکسر
  • بسته بندی پذیرایی خمیر
  • دستگاه توزین

امکان ارتقای ظرفیت تولید این خط از 200 کیلو تا 5 تن خمیر در روز وجود دارد. کلیه قطعات و لوازم برقی این خط تولید دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند.
از ویژگی های خط خمیر خرما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای کار با قطعات استیل با پوشش رنگ الکترواستاتیک
  • کلیه اینورترها و گیربکس ها دارای ضمانت
  • هسته گیر دارای سیستم الکترومکانیک و برق سه فاز
  • دارای تابلو برق نوار انتقال خرما

قیمت دستگاه شیره خرما چقدر است؟

یکی دیگر از فرآورده های پرمصرف و شناخته شده از خرما، شیره آن است. از شیره خرما نیز به همراه ارده در وعده صبحانه و عصرانه استفاده می شود. غلظت و شفافیت شیره خرما نیز در کیفیت آن نقش دارد. چنانچه قصد راه اندازی خط تولید شیره خرما را دارید، پیشنهاد ما به شما سرمایه گذاری بلند مدت در این زمینه و ایجاد یک کارگاه تولیدی پیشرفته است.

خط تولید شیره خرما نیز همانند تولید خمیر، دارای دیگ بخار و پیش گرم است. اما یکسری تجهیزات دیگر از جمله کولینگ تاور برای شیره گیری خرما نیاز است که با استفاده از قطعات باکیفیت ساخته می شوند. قیمت دستگاه شیره خرما با توجه به ظرفیت تولید صنعتی که معمولا از 2 تا 4 تن در روز متغیر است، تعیین می گردد. برای ساخت این ماشین آلات، سرمایه ای بالغ بر 1 میلیارد تومان نیاز است.

دستگاه هسته گیر خرما

بسته بندی خرما

اغلب کارگاه های سنتی برای خارج کردن هسته خرما از نیروی کارگری استفاده می کنند که امری زمانبر است. همچنین در برخی از فرآورده ها از جمله خرما مغزدار، خروج هسته بدون بهم خوردن ظاهر خرما، اهمیت بسیاری دارد. دستگاه های هسته گیری خرما انواع مختلفی دارند. یا به صورت سمبه ماتریس هستند و یا بصورت برش طولی.

در دستگاه اول، هسته خرما بصورت سوزنی خارج می شود و در نوع دوم خرما بصورت افقی برش خورده و هسته خرما توسط اپراتور خارج می گردد. از آنجاییکه اغلب دستگاه های هسته گیر خرما از نوع وارداتی هستند و با توجه به نوسانات دلار و هزینه های گمرکی، قیمت متغیر دارند، تولیدکنندگان ایرانی توانستند با تکیه بر توانایی های خود این دستگاه را تولید کنند و بار دیگر تولیدات باکیفیت ایران را به رخ کشورهای رقیب بکشانند.

از دستگاه هسته گیر خرما در خط تولید خمیر خرما، شیره خرما، چیپس خرما و اکثر فرآورده هایی که مواد اولیه آنها خرماست استفاده می شود. البته این دستگاه به تنهایی برای فروش موجود نمی باشند.

2

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما