نوار نقاله سورتینگ خرما

نوار نقاله سورتینگ بخشی از خطوط آماده سازی و بسته بندی محصولات کشاورزی از جمله خرماست. برخی نوارهای نقاله سورت مجهز به اینورتر و سیستم روشنایی هم هستند که با توجه به نیاز مشتریان تولید می شوند.

نوار نقاله سورتینگ چه کاربردی دارد؟

نوار نقاله سورت

محصولات باغی مثل خرما و یا انواع میوه با کیفیت ها و اندازه های مختلفی برداشت می شوند و برای ورود به بازار و بسته بندی نیاز به درجه بندی دارند. به فرآیند جداسازی درجه های کیفی یک محصول، سورتینگ یا سورت شدن گفته می شود.

در کارگاه های کوچک و سنتی معمولا بخش تفکیک کیفیت و آشغالگیری خرما توسط کارگران و در محیطی ساده انجام می شد. اما امروزه برای سرعت بخشیدن به کار، دستگاه های مخصوص طراحی شده اند.

میز استیل

ماشین آلات مورد نیاز برای سورتینگ عبارتند از :

  • میز سورت استیل ساده یا مشبک
  • نوار نقاله سورت
  • دستگاه آشغالگیر یا ویبراتور
  • دستگاه سورتینگ اتومات

هر یک از این دستگاه ها با توجه به ظرفیت روزانه کارگاه تولید و نیاز تولیدکنندگان، قابل طراحی و ساخت هستند. معمولا نوار نقاله کاربردهای متفاوتی دارد : یا در ابتدای خط تولید برای بازبینی و درجه بندی خرما استفاده می شود یا در اواسط خط برای انتقال محصول به بخش شستشو و بسته بندی.

انواع نوار نقاله سورت

انواع نوار نقاله با توجه به کاربرد به شرح زیر است :

  • نوار نقاله سورت معمولی
  • نوار نقاله سورت با کنترل دور اینورتر
  • نوار بازبینی یا سورتینگ سه لاین
  • نوار واسط یا انتقال دهنده
  • نوار بازبینی توزین

هر یک از این نوارهای نقاله با توجه به نوع پیاده سازی خط تولید و فضای کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال نوار نقاله سورت در ابتدای خط سورتینگ خرما قرار داده می شود و با توجه به نوع کاربرد، امکان سه لاینه کردن نوار یا مجهز شدن آن به سیستم روشنایی از بالا و همچنین کنترل دور اینورتر وجود دارد.

نوار نقاله سورتنیگ

نوار واسط یا انتقال دهنده معمولا بعد از سیستم شستشو و خشک کن و به منظور پیاده سازی خط به صورت L شکل به کار می رود. نوار بازبینی توزین نیز بعد از بخش توزین پیاده سازی شده و برای آماده سازی بسته بندی و انتقال آنها به دستگاه شیرینک پک در خطوط اتومات، مورد نیاز است.

عرض نوار نقاله استاندارد معمولا 90 سانتی متر در نظر گرفته می شود و طول آن با توجه به کاربردی که دارد متغیر است. بر همین اساس نوارهای نقاله به صورت متری به فروش می رسند.

فروش دستگاه سورتینگ و خط بسته بندی خرما

نوار سورتینگ

همانطور که اشاره شد نوار نقاله سورت و انتقال بخشی از خط بسته بندی خرما به شمار می رود که کار را برای تولیدکنندگان و نیروی کارگری، آسانتر کرده است. در روش قدیمی، معمولا کارکنان روی زمین کارگاه یا نخلستان می نشینند و محلی برای جمع آوری خرمای ضایعاتی و شستشوی دست از شیره خرما وجود ندارد.

اما با ارتقای کارگاه های بسته بندی و مجهز شدن به دستگاه های بروز، خرما در شرایطی کاملا بهداشتی و با دقت بیشتر تمیز و درجه بندی می شود. در مجموعه مُشان ماشین سعی شده با توجه به نیاز کشاورزان و تولیدکنندگان گرامی، دستگاه ها با طراحی های مدرن و کاربردی تر طراحی شوند.

هزینه ساخت یک خط کامل سورتینگ تا بسته بندی خرما نیز با توجه به ظرفیت تولید روزانه درخواستی و دستگاه های مورد نیاز، برآورد می شود. جنس قطعات نیز در تعیین قیمت اهمیت دارد. به طور کلی ماشین آلات صنایع غذایی از دو جنس زیر ساخته می شوند:

  1. استیل 304 نگیر صنایع غذایی
  2. آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک یا اپوکسی (اصطلاحا فود گرید)

در نوع استیل، تمامی بخش ها اعم از شاسی و قسمت های مرتبط با مواد غذایی از جنس استیل نگیر هستند. در نوع فودگرید، فقط بخش هایی از دستگاه که با خرما در ارتباط است از جنس استیل طراحی شده و بدنه یا شاسی از آهن یا ورق گالوانیزه ساخته می شود. چنانچه قصد تهیه دستگاه های سورت خرما یا خط بسته بندی خرما را دارید، کافیست دستگاه ها و ظرفیت تولید مدنظرتان را به یکی از مشاورین فروش مجموعه ما اعلام کنید تا شما را برای تهیه دستگاه مناسب راهنمایی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما